Tarife contabilitate PFA – Cel mai simplu mod pentru aflarea tarifului de contabilitate pentru PFA-uri, este sa accesezi Calculatorul de Servicii Contabile.
Tarifele practicate pentru serviciile de contabilitate sunt mereu un inceput pentru o discutie deoarece PFA-urile au posibilitate de as tine contabilitatea singuri.
In acest articol vom discuta despre:
- Ce inseamna o forma juridica de PFA;
- Cat de costa si care este procesul de infiintare PFA;
- Ce tarife sunt pentru contabilitatea unui PFA.
Ce inseamna o forma juridica de PFA
PFA = Persoana fizica autorizata
PFA-urile pot desfasura orice activitate economica permisa de lege, folosindu-se de propria persoana (in principal) ca forta de munca.
PFA-urile sunt definite ca si cadru legal de functionare in OUG 44/2008 unde avem si intreprinderi individuale, intreprinderi familiale (cu modificari ulterioare).
PFA-urile sunt de obicei reprezentate de „Profesionisti”.
Cat de costa si care este procesul de infiintare PFA
I. Etapele infiintari unui PFA
- Pregatirea documentatiei, completarea cererilor si punerea acestora la dosar urmand sa fie depunde la ghiseul ONRC.
- Drumul la Registrul Comertului din judetul in care locuiti. Daca dosarul este in regula veti face numai 2 drumuri la ONRC, unul pentru depunderea actelor si al doilea pentru ridicarea autorizatiei de functionare.
II. Actele necesare si tarife
- Copie dupa cartea de identitate sau pasaport (2 exemplare);
- Certificat de atestare fiscala eliberat de ANAF;
- Copie dupa dovada de proprietate (plus acord asociatie proprietari daca locuri intr-un bloc);
- Contract de comodat;
- Atestat pregatire profesionala
- Cerere de inregistrare in original;
- Declaratie tip;
- Declaratie de proprie raspundere;
- Specimen semnatura PFA (tari 60 de lei, la un notar);
Tarifele pentru infiintarea unui PFA sunt doar 60 de lei (aproximativ). De asemenea mai pot aparea si alte costuri in functie de ONRC.
III. Ce tarife sunt pentru contabilitatea unui PFA
Tarifele de Contabilitate pentru liberi profesionisti si PFA-uri se stabilesc in functie de complexitatea activitatii si volumul actelor. Tariful poate sa fie mai mic decat la SRL-uri, insa acest aspect nu reprezinta o regula.